Nejlepší zdroj bílkovin

Aktualizováno: 20. bře 2020

Víte, které potraviny obsahují nejvíce proteinu? Jestli hádáte maso nebo mléko nebo vajíčka, nemusí to být nutně tak. Pojďme se podívat na proteiny s předním americkým gastroenterologem, který se podílel na vynálezu kolonoskopie a způsobil zásadní posun v lékařském uvažování. A kdo by toho měl vědět o trávení víc než on. Pan doktor Hiromi Shinya.


Nejlepší zdroj bílkovin

Všichni víme, že protein je obsažen v mase, rybách a luštěninách, a také, že protein potřebují všechny tkáně a orgány těla. Přesto jen někteří znají nejlepší způsob, jak čerpat tyto živiny z naší každodenní stravy. Možná věříte, že nejlepším zdrojem proteinů je maso, ale jak jsem zmínila, není to nutně pravda.


"Možná budete překvapeni, ale procentuálně mají sušené mořské řasy nebo tofu vyšší podíl proteinu než maso, ryby nebo luštěniny."

Proteiny neboli bílkoviny jsou tvořeny aminokyselinami. Proteiny z potravy se rozkládají na aminokyseliny, a tak je přesnější říct, že proteiny se uvnitř těla syntetizují. Když jsou nesprávně syntetizované, mohou narušit fungování buněk a snížit životní sílu. Je tedy velmi důležité minimalizovat tvorbu odpadu tvořeného defektními proteiny, které mohou v těle způsobit velké škody. Opravdu záleží na tom, odkud a v jakém množství proteiny přijímáme.


Kdyby se vás zeptali, které potraviny obsahují nejvíc proteinu, pravděpodobně byste odpověděli, že červené maso. 100 g ryby nebo luštěnin ale má stejné množství proteinu jako červené maso. Když to zobecníme, tyto potraviny obsahují 15-20 g proteinu na 100 g. Možná budete překvapeni, ale procentuálně mají sušené mořské řasy nebo tofu vyšší podíl proteinu než maso, ryby nebo luštěniny.


Nejspíš se ptáte, proč maso