Co jíst a co nejíst, když se vám nedaří otěhotnět

Aktualizováno: 20. bře 2020

Chtěla byste miminko, ale nedaří se? Důvodů může být spousty, ale jeden velmi podstatný může být vaše strava.


Co jíst při problémech s otěhotněním?

Jak moc může strava ovlivnit naši plodnost, vychází se spousty odborných studií. Na tomto místě nebudu mluvit jen tak o „nějakých“ studiích, ale zmíním se například o slavné Harvardské studii zdravotních sester (Harvard Nurses Study). [1]


"Už jedna malá porce kuřete – například polovina kuřecích prsou denně – zvýší riziko neplodnosti o více než 50 %."

V Harvardské studii zdravotních sester bylo pozorováno 18 000 žen, které se snažily otěhotnět. Výzkumníci sledovali po dobu 8 let stravu těchto žen a dostali se k velmi překvapivým poznatkům. Zjistili, že příjem masa je velmi úzce spojen s rizikem neplodnosti. Už jedna porce masa za den zvyšuje riziko neplodnosti, protože naruší přirozený průběh ovulace. Toto zvýšené riziko se projevilo především při příjmu drůbežího masa. Už jedna malá porce kuřete – například polovina kuřecích prsou denně – navýší riziko neplodnosti o více než 50 %. [3]


Ale ani červené maso není zrovna bezpečné. Ukázalo se, že červené maso zvyšuje riziko neplodnosti o 40 %. [3]


Zatímco živočišná bílkovina byla spojena se zvýšeným rizikem neplodnosti, ukázalo se, že konzumace bílkovin