Těhotenství

Nejlepší způsob, jak přistoupit k těhotenství, je být dobře fyzicky a nutričně připravená několik měsíců před početím.


Těhotenství

Mnoho kritických živin, které rostoucí plod potřebuje, se zpočátku odebírá právě z toho, co má již uloženo matka. Některé živiny, jako jsou folát, železo, vápník, omega-3 mastné kyseliny a mnoho dalších, se ukázaly jako velmi důležité před početím a během těhotenství.


Přijetí dostatečného množství těchto důležitých živin je důležité nejen proto, aby bylo zajištěno dostatečné množství pro rostoucí plod, ale také aby se zajistilo, že se matka nedostane do deficitu, protože její tělo během těhotenství automaticky upřednostňuje nutriční potřeby plodu.


"Mořské řasy obsahují příliš velké množství jódu, což může být pro tělo toxické a v těhotenství velmi nebezpečné. Proto s nimi zacházejte velmi opatrně."

Vyvážený jídelníček před a během těhotenství, a dokonce i po porodu, je velmi důležitý. Matka by měla jíst dostatečně, aby uspokojila svůj hlad. Ovšem vybírat si jen zdravé potraviny a vyvarovat se toxickým látkám a kontaminantům. Během těhotenství a po něm je také důležité zůstat fyzicky fit.


Vyvážený jídelníček v těhotenství by měl zahrnovat dostatečné množství živin. Je vhodné zaměřit se zejména na:

  • Folát

  • Železo