Přerušované hladovění aneb výhody časově omezeného stravování

Aktualizováno: 20. bře 2020

Chcete být štíhlejší a zdravější? Prodlužte noční půst.


Přerušované hladovění aneb výhody časově omezeného stravování

Časové okno

V roce 2018 vědci přišli s výsledky zajímavé studie. Lidé měli jíst stejné množství jídla jako před studií, ale teď měli jídlo natlačit do kratšího času, a to do doby mezi 8 a 15 hod. A co se stalo? Došlo k poklesu krevního tlaku, oxidačního stresu a inzulínové rezistence. Pokles krevního tlaku byl mimořádný a to z 123/82 na 112/72 za pět týdnů, což je srovnatelné s účinností léků na krevní tlak.


"... nejdéle žijící populace na světě – Adventistů sedmého nebe v Kalifornii, kteří patří do tzv. Modré zóny (nejvíce zdravých stoletých lidí). Adventisté jsou štíhlí, cvičí, nekouří, pojídají hodně ořechů, jsou vegetariáni a v průměru žijí o deset let déle než běžná populace."

Štíhlejší a pozitivnější

Další studie, která trvala 16 týdnů a které se účastnili lidé s nadváhou, přinesla také velmi zajímavé výsledky. Tito lidé původně jedli více než 14 hodin denně, stejně jako většina z nás. Na začátku studie dostali pokyny, aby jedli pouze v časovém oknu 10-12 hodin podle vlastního výběru. Během 16 týdnů všichni zhubli o více jak tři kilogramy. A to bez omezování porcí. Všichni také uvedli, že se cítí energičtěji a lépe spí a že budou pokračovat v tomto modelu stravování i po ukončení studie. Tito lidé byli pozváni na kontrolu po 8 a po 12 měsících. Všichni zhubli další kilogramy a hlásili ještě více energie, opět zlepšení spánku a byl u nich pozorován viditelně pozitivnější pohled na svět.


Přesto, že jim nebylo řečeno, aby změnili kvalitu nebo množství st