Jak znásobit antioxidační sílu vašeho jídla

Aktualizováno: 20. bře 2020

O tom, že borůvky obsahují velké množství antioxidantů, slyšel snad každý. Ale borůvky většina z nás nejí každý den. Jak a z čeho získáte nejvíce antioxidantů, které udělají z vašeho těla nedobytnou pevnost.


Špetka správného koření má blahodárný vliv na zdraví

U antioxidantů platí, že čím barevnější jídlo, tím více antioxidantů. (Ale třeba jednobarevný květák je taktéž super zdravý). Ovoce i zelenina vám dodají lví sílu a ochrání vaše buňky. Je ale možné váš oběd či večeři nadopovat antioxidanty i bez kamionu červené řepy?


“A královna všech královen? Kurkuma! V posledních letech se vynořily tisíce studií, které dávají kurkumu do souvislosti s prevencí a léčbou mnoha chorob, jako jsou plicní a mozková onemocnění, některá onkologická onemocnění včetně rakoviny tlustého střeva a slinivky."

Některé bylinky a koření jsou tak úžasné, že i malá špetka může znamenat obrovský krok k vašemu zdraví. A přitom je tak snadné přidat takovou špetku do vašeho jídla. Vezměte třeba misku špaget (samozřejmě celozrnných) a omáčky marinara. Česnek, cibule, rajčata už jsou nabité antioxidanty sami o sobě. A teď si představte, že do omáčky marinara přidáte jednu malou lžičku sušeného oregána a téměř ZDVOJNÁSOBÍTE antioxidační sílu tohoto jídla!


Nebo miska ovesných vloček. Stačí ani ne půl lžičky skořice a hned neuvěřitelně nadupete snídani armádou antioxidantů.