7 rad jak začít používat luštěniny

Aktualizováno: 20. bře 2020

Víte, jaký je nejzdravější zdroj bílkovin? Takový, který neobsahuje nasycené tuky, strašáky jako IGF-1*, AGE*, zbytky antibiotik, heterocyklické aminy*… ale zato obsahuje vitamíny, minerály, fytochemické látky a antioxidanty? Ano, jsou to luštěniny.


Luštěnin není nikdy dost

Luštěninu v kombinaci s obilninou a zeleninou byste měli zařadit do jídelníčku minimálně dvakrát denně. Ano, denně. Ale jak je začít používat v kuchyni a jak šetřit čas při přípravě?


“Zpracované potraviny z luštěnin, jako jsou jogurty, majonézy, pomazánky atd., jsou pořád zpracované potraviny, i když z výborných luštěnin, a ty se pokuste výrazně omezit, nebo používat pouze při přechodu na nezpracovanou rostlinnou stravu pro usnadnění života.”

1. UVAŘTE CELÝ SÁČEK

Namáčení, vyměňování vody, vaření... komu by se každý den chtělo, že? A přesto je můžete mít stále po ruce, připravené k použití. Nemluvím o fazolích v plechovce, které jsou nejen dražší, ale navíc po nich zbyde plechovka a ani nejsou tak výživné jako ty, které si sami uvaříte.

Stačí uvařit celý sáček a rozdělit na porce do mrazáku. Mějte vždy přichystané alespoň dva druhy vašich oblíbených fazolí a cizrnu.


2. ZAHUŠTĚNÍ POLÉVKY

Nejlepší věcí, kterou můžete zahustit polévku nebo omáčku, jsou luštěniny. M