Jíst nebo nejíst ryby? Přináší v dnešní době konzumace ryb ještě nějaké výhody?

Aktualizováno: 17. bře 2021

Konzumace ryb je hlavní zdroj těžkých kovů a jiných kontaminantů. Proto hlavně těhotné ženy dostávají doporučení omezit jejich konzumaci. Nicméně, někteří lidé stále podporují konzumaci ryb jako nejlepší způsob, jak začlenit omega-3 mastné kyseliny do stravy. Jak to tedy je?


Jíst nebo nejíst ryby?

1. Toxiny

Odborníci se shodují, že ryby jsou nešťastnými oběťmi našich znečištěných vod. Rtuť, toxický těžký kov, je primární problém spojený se spotřebou ryb. Nedávná studie zjistila, že až 84 procent světových ryb obsahuje nebezpečné úrovně rtuti. [1]


Podle zprávy OSN z roku 2013 emise rtuti rostou po celém světě, což se stává globálním zdravotním problémem. [2]


I globální oteplování nese svou vinnu, protože s teplejšími teplotami roste i množství rtuti v rybách. [3]


"Konzumace ryb a omega-3 mastných kyselin, včetně kyseliny dokosahexaenové (DHA) a eikosapentaenové (EPA), byl spojen se sníženým rizikem srdečního infarktu (v roce 2006) u lidí konzumujících stravu západního stylu. Ale nedávné studie nám teď ukázaly, že konzumace ryb