Jak si poradit se svalovou slabostí ve 4 krocích

MYASTHENIA GRAVIS NEMUSÍ BÝT NAVŽDY

Na podzim roku 1992 jsem začala pociťovat menší svalovou slabost. Moc jsem o tom nepřemýšlela, až jsem se jednoho dne probudila a nemohla otevřít jedno oko. Šla jsem ke svému lékaři, který mě poslal k neurologovi. Byla mi diagnostikována myasthenia gravis, vzácné neuromuskulární onemocnění. Bylo mi řečeno, že MG je nevyléčitelná, že budu muset do konce života brát léky a zkrátí se mi délka života. Lékaři předepsali několik těžkých léků.


Svalová slabost a jak si s ní zkusit poradit

V následujících letech jsem často pociťovala vážné příznaky, jako je dvojité vidění, potíže s mluvením a polykáním a svalová slabost. Některé dny jsem ani neudržela hlavu.


Ale nikdy jsem se nevzdala. Pokračovala jsem v hledání způsobů, jak zlepšit své zdraví. Začala jsem cvičit tai chi a qigong. Ušla jsem denně několik kilometrů. Jedla jsem to, co jsem považovala za zdravá jídla jako bílé maso, kuře, krůtu a ryby. Přesto mé příznaky přetrvávaly. V jednu chvíli byly tak silné, že jsem skončila na pět dní na JIP.


PŘEDNÁŠKA, KTERÁ ZMĚNÍ ŽIVOT

Pak, v roce 2006, jsem slyšela mluvit odborníka na výživu. Vysvětlil, že konzumace živočišných produktů může ohrozit imunitní systém. Doporučil pacientům s MG nebo jakýmkoli autoimunitním onemocněním přejít na celistvou rostlinnou stravu. Ten den jsem přešla a během několika měsíců moje příznaky zmizely. Nakonec se mi podařilo vysadit všechny léky.


Později toho roku vážná zdravotní komplikace inspirovala mého manžela Boba, aby se ke mně v tomto způsobu stravování přidal. Byl mu odstraněn malý nádor na levé ledvině a chirurg mu vysvětlil, že i když mu odstranili celý výrůstek, je známo, že se tento typ nádoru vrací. Když byl Bob svědkem mé zdravotní proměny, myslel si, že dieta celistvá rostlinná strava by mohla pomoci snížit riziko recidivy rakoviny ledvin.


CÍTIT SE SKVĚLE V 80 LETECH

Je to 15 let a oba se cítíme lépe než kdy předtím. Bob zůstává bez rakoviny a moje příznaky MG se nikdy nevrátily. Nyní, v našich 80 letech, se cítíme báječně a je naší výsadou sdílet naše příběhy v naději, že můžeme inspirovat ostatní. Věříme, že nám tento způsob stravování zachránil život a jsme za to velmi vděční.


Silný imunitní systém je klíčem ke zdraví v každém věku – ať je vám 28 nebo 82! Toto jsou kroky, které používáme k vyživování zdravého imunitního systému a ke zvýšení naší ochrany před nemocemi:

  1. Jezte více rostlin. Zařaďte do svého jídelníčku více celozrnných výrobků, luštěnin, ovoce a zeleniny a výrazně omezte – nebo ještě lépe vyřaďte – přidaný cukr, olej a sůl, stejně jako maso, mléčné výrobky a vajíčka

  2. Zvládněte stres. Studie prokázaly, že stres může významně ohrozit imunitní systém. Najděte zdravé způsoby relaxace. Meditace a čínská wellness praxe zvaná qigong jsou dva způsoby jak snížit stres

  3. Cvičte pravidelně. Každý den se věnujte nějaké formě cvičení, ať už je to chůze, qigong, jóga, jízda na kole nebo jakákoli jiná aktivita, která vás baví

  4. Spěte hodně. Rostoucí důkazy ukazují, že spánek je velmi důležitý pro imunologické zdraví. Odborníci doporučují, aby zdraví dospělí spali každou noc 7-9 hodin


Zdroj:



 

Jím zdravě

Podporuji lokální dodavatele

Šetřím planetu pro další generace

Nakupuji ve Zdravíčku :-)



0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše