Jak napumpovat svoji imunitu na maximum, nejen v době koronaviru

Aktualizováno: 17. bře 2021

Protože koronavirus (COVID-19) zasáhl komunity po celém světě, mnoho lidí se ptá, zda existují kroky, které mohou podniknout, aby zůstali zdraví. Každodenní preventivní opatření – jako je mytí rukou, vyhýbání se kontaktu s nemocnými osobami a dobrá hygiena – mohou dramaticky snížit riziko virů, bakterií a dalších patogenů.


Posílení imunity nejen v době koronaviru

Studie však také ukázaly, že zdravé stravovací návyky a životní styl mohou velmi významně pomoci posílit vaši přirozenou obranyschopnost těla.


Co tedy jíst a co nejíst?


Nezpracovaná rostlinná strava

Nízkotučná, rostlinná strava se ukázala jako nejlepší „posilovač“ vašeho imunitního systému.

Imunitní systém se spoléhá na bílé krvinky, které produkují protilátky v boji proti bakteriím, virům a dalším útočníkům. Ukázalo se, že lidé, kteří jedí hodně nezpracované rostlinné stravy (zelenina, ovoce, celozrnné obilniny, luštěniny, ořechy, semínka), mají ve srovnání s lidmi, kteří jí „klasickou“ stravu (zpracované potraviny, živočišná strava, hotová jídla, limonády, uzeniny...), účinnější bílé krvinky, a to kvůli vysokému příjmu vitamínů a nízkému příjmu tuku. [1]


"... suplementace vitaminem D může snížit riziko virových infekcí (včetně infekcí dýchacích cest) snížením produkce prozánětlivých látek v těle."
<