Vážený pane doktore, proč jsem nemocný?

Aktualizace: dub 8

Zjistěte tajemství věčně zdravých lidí.


Proč jsem nemocný?

Vážený pane doktore,

jím docela zdravě, a přesto každou zimu několikrát onemocním chřipkou, angínou či bronchitidou. Jsem bubeník v rockové hudební skupině, svou práci miluji a nechci ji zbytečně zameškávat kvůli nemocem. Proč onemocním? Je tu něco, co nevidím?

John

Drahý Johne,

kdykoli slyším – „doktore, proč jsem onemocněl? vzpomenu si na poslední slova slavného mikrobiologa Louise Pasteura. Na konci osmdesátých let Pasteur propagoval, že bakterie, viry a další mikroby jsou všemocnými faktory způsobující onemocnění. Proto se hodně mluvilo o bezpečnosti potravin a také pasterizaci.


"Obecně máme nedostatek například zinku, draslíku, vitamínu D a B12 nebo omega-3. Ujistěte se, že vaše strava obsahuje dostatek těchto látek."

Avšak Pasteurův akademický rival, fyziolog Dr. Claude Bernard, měl pocit, že to, zda skutečně dojde k infekci, není dáno přítomností mikrobů, ale zdravím tkání těla. Bernard tvrdil, že „terén je vše“.

Velká část moderního lékařství se tehdy zaměřila na vývoj antibiotik, která brání infekcím způsobeným bakteriemi. Pravda Dr. Bernarda o tom, že je důležitější přirozená odolnost těla vůči infekci, se však naprosto jasně ukázala.

Jak mi řekl jeden profesor interního lékařství: „Lidé nemoci nemívají – propracují se k nim...“

Jak se k nemoci propracovat? Velmi snadno:

  • zkraťte spánek pod 6 hodin několik nocí po sobě v řadě

  • snižte příjem ovoce a zeleniny

  • zvyšte příjem sladkých a mastných, nezdravých potravin

  • zůstávejte co nejdéle v zadýchaných nebo zakouřených prostorách, v dopravních zácpách nebo v místnostech, kde se pracuje s chemikáliemi

  • přidejte dávku stresu (ať už hořící termíny v práci, finanční či partnerské starosti apod.)

A – voila! Nemoc je na světě.

Pokud vás začíná bolet v krku, téct z nosu, svaly začínají bolet a hodnoty na teploměru začínají narůstat, v tu chvíli víte, že máte před sebou minimálně pár dní utrpení.

Pokud máte pocit, že je toho na vás moc, nemůžete normálně fungovat a vaše tělo se nezačne dávat dohromady ani po 48 hodinách odpočinku, měli byste vyhledat lékaře.

Staré přísloví říká, že jeden gram prevence je víc jak kilo léků, a stále je velmi pravdivé.


Tady je hned několik gramů prevence.

1. Pořádně se vyspěte

Děti rostou, když spí. Dospělí se uzdravují a posilují imunitu, když spí. Často můžete pomoci zastavit infekci v raných stádiích tím, že půjdete brzy spát a odpoledne si zdřímnete místo oběda. Spěte tolik, kolik potřebujete.

2. Pijte dost čisté vody!

Pokud dojde k dehydrataci, okamžitě se stanete náchylnější k onemocnění. Chcete-li zůstat zdraví, zůstaňte hydratovaní a vypijte sklenici vody každých pár hodin.


3. Udržujte svůj jídelníček čistý!

Spousta čerstvého ovoce a zeleniny (nejlépe ekologicky pěstovaných) obsahuje antioxidanty, bioflavonoidy a další fytochemikálie, které posilují naši imunitu. Kromě ovoce a zeleniny zařaďte do jídelníčku celozrnné obilniny, luštěniny, ořechy a semínka. Zcela vylučte zpracovanou stravu, hotové pokrmy, rafinované cukry, ztužené tuky a další chemikálie. Při prvních známkách nemoci také zcela vylučte všechnu živočišnou stravu.

4. Zajistěte dostatek vitamínů a stopových prvků

Obecně máme nedostatek například zinku, draslíku, vitamínu D a B12 nebo omega-3. Ujistěte se, že vaše strava obsahuje dostatek těchto látek. Zinek najdete v celozrnných obilninách, omega-3 tuky v ořeších a lněném semínku, draslík v luštěninách, vitamíny D nebo B12 v obohacených potravinách nebo je raději doplňte v tabletkách.


5. Choďte každý den!

I kdybyste měli chvíli chodit tam a zpět ve vašem obývacím pokoji a zhluboka dýchat, i to pomáhá. Samozřejmě nejlepší by byla procházka přírodou, ale když to nejde, berte i ten obývací pokoj. I jemné cvičení zvyšuje srdeční frekvenci, což má za následek rychlejší odstranění odpadních látek z těla.


6. Zvažte bylinnou imunitní podporu

Bylinky posilují imunitní systém obecně a vykazují antivirové vlastnosti. Bylo zjištěno, že konzumace bezového čaje nebo šťávy zkracuje dobu trvání chřipky. Zvažte použití bylinných přípravků, ať už samostatně nebo v kombinaci.


7. Buďte šťastní, zůstaňte pozitivní, smějte se, objímejte se…

Je dobře známo, že když jsme ve stresu (může to být hněv, strach, žárlivost, deprese atd.), jsme mnohem náchylnější k infekcím, rakovinám, autoimunitním onemocněním a dalším zdravotním problémům.

Pokud jste bubeníkem v rockové kapele, jako je autor naší otázky, pozdní noci, málo spánku, rychlá občerstvení, pokoje naplněné kouřem a další faktory s takovým povoláním spojené potlačí vaši imunitu. Toto je nutné kompenzovat odpoledním zdřímnutím, dietou bohatou na čerstvé ovoce a zeleninu, naopak vynecháním nezdravého jídla. Dále podpořit častými procházkami venku na čerstvém vzduchu a případně vše ještě doplnit vitamíny.


Toto platí pro všechny, i když nejste bubeník.

Nakonec si Louis Pasteur uvědomil, že Dr. Bernard měl pravdu. Podle všeho byla poslední Parsteurova slova „TERÉN JE VŠE“.


Pokud budeme udržovat naši mysl, ducha a tkáně těla zdravé, bude mnohem, mnohem méně pravděpodobné, že se u vás zabydlí nějaká nemoc. Postarejte se o svůj vzácný terén.

Hodně štěstí

Dr. Michael Klaper

Zdroj:

  • https://www.doctorklaper.com/avoid-getting-sick